Firmy które wdrożyły BI osiągnęły następujące korzyści w obszarze zarządzania finansami:
- poprawa rentowności zleceń i wydajności zatrudnienia
- redukcja kosztów operacyjnych — krótsze czasy postojów, lepsze wykorzystanie urządzeń
- redukcja niepotrzebnego czasu pracy
- szybsze fakturowanie – dzięki szybciej spływającym informacjom o zrealizowanych zleceniach
- zwiększona ilość obsługiwanych klientów
- podwyższenie zadowolenia klientów — dzięki mniejszej liczbie opóźnień czy niezrealizowanych zleceń
- rejestracja zleceń w systemie (nie na papierze, czy w excelu) i w efekcie większa kontrola nad wydatkami
Optymalizacja procesów:
- optymalizacja i usystematyzowanie procesów – wcześniej działania były wykonywane na kartce według instrukcji z Excela. Teraz wszystko jest w jednym systemie
- przejrzystość i skoordynowanie procesu planowania — konsekwencje wprowadzania zmian są od razu widoczne dla wszystkich pracowników
- zautomatyzowany przepływ danych – zwłaszcza w obszarze komunikacji między poszczególnymi podmiotami lub działami podzlecającymi sobie nawzajem daną usługę
- zwiększenie rzetelności, szybkości i aktualności informacji o działalności poszczególnych spółek i całej grupy – usprawnienie i przyśpieszenie procesu podejmowania decyzji
- przyśpieszenie czasu pozyskiwania informacji na temat kształtowania się bieżących wyników firmy
- szybkie przetwarzanie całego procesu – brak powielania wielu tych samych czynności
- zwiększona przejrzystość współpracy z podwykonawcami
- zminimalizowanie ilości błędów – dzięki redukcji ilości zadań wykonywanych ręcznie
- odciążenie pracy użytkowników poprzez zautomatyzowanie rejestracji zdarzeń występujących podczas realizacji zlecenia
- ujednolicenie/ustandaryzowanie metodyki i wspólnej formy raportów w całej firmie / grupie
- zwiększenie bezpieczeństwa przechowywania danych – jedno miejsce na serwerze wraz z centralnym administrowaniem i określoną procedurą wykonywania kopii
- skrócenie czasu wykonywania analiz
Lepsze zarządzanie zasobami firmy:
- jedno miejsce z wszystkimi informacjami o zasobach firmy
- usprawnienie procesu planowania
- podniesienie wydajności i dokładności pracy planistów
- maksymalne wykorzystanie dostępnych zasobów, pojazdów
- możliwość badania wydajności zasobów, pojazdów
- lepsza kontrola nad realizacją zleceń przez pracowników
Lepsza obsługa klienta:
- klient otrzymuje dużo większą ilość informacji o realizowanej usłudze niż wcześniej. Gromadzenie tej informacji nie wymaga żadnej dodatkowej pracy.
- łatwiejsze i dokładniejsze przewidywanie terminu realizacji zlecenia
Sprawdź nową stronę na temat systemu Business Intelligence:
ETL – zbiór narzędzi wspomagających proces pozyskania danych
Business Intelligence (BI) to coś więcej niż narzędzie wspierające decyzje biznesowe.
Kluczowy wskaźnik wydajności (KPI) to mierzalna wartość, która pokazuje, jak skutecznie firma osiąga kluczowe cele biznesowe.